wtorek, 16 października 2012

Makaronowa patelnia Winiary


Jak zapowiadałam, tak się stało - na niedzielny obiad była Makaronowa patelnia. Rozmrażając mięso miałam obawy, bo szkoda mi go było, gdyby całe danie okazało się niewypałem. Ale jakbym nie spróbowałabym, nie przekonałabym się:)



1. Lista zakupów:


W moim przypadku były to 2 czerwone papryki.


2. Jak zrobić?


3. Mięso 

W moim przypadku był to karczek, który miałam zamrożony, więc wystarczyło go tylko rozmrozić:) Pokroiłam je w cienkie plasterki, ale smażyłam dłużej jak przepisowe 3 minuty, bo mięso byłoby za twarde.


 
4. Warzywa

Papryka pokrojona w ok. 3 cm długości cienkie słupki, por pokrojony w cienkie, ok. 1/2 cm talarki.
Warzywa dodane do podsmażonego mięsa (po ok. 15 min).

 
5. "Pomysł na"

Po następnych 15-20 min. załączony "pomysł na" wymieszałam z 300 ml. wody i dodałam do mięsa i warzyw.






6. Makaron

Gdy płyn zacznie się gotować, dodajemy załączony makaron (ja go jeszcze połamałam, żeby nie ciągnął się). Makaron to nic innego jak ten, który dodawany jest do zupek chińskich.




Makaron mieszamy z resztą składników i czekamy, jak wchłonie cały płyn. 
Danie jest gotowe do jedzenia:)


Na koniec będzie moja krótka opinia oraz tabela wartości odżywczych oraz skład:



Danie bardzo proste w wykonaniu, nawet nie jest czasochłonne, a także mało brudzące kuchnię:)
Smak porównałabym do kuchni chińskiej, którą bardzo lubię, jednak jak dla mnie było nieco za słone. Ale nie było tak, że męczyłam się jedząc, po prostu preferuję raczej mniej słone rzeczy (mojemu m słoność ta pasowała).
Makaronowa patelnia z racji załączonego "śmieciowego" makaronu nie jest zbyt zdrowa, ale od czasu do czasu można sobie pozwolić na coś innego. Ja mam taki pomysł, żeby zamiast makaronu dodać ryż, który gotowałby się w "pomyśle na". Chińszczyzna wtedy murowana! :) 
  

MOJA OCENA 5/5

5 komentarzy:

  1. Tak zachęcasz, że chyba i ja się skuszę... :PPP

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba i ja zrobię. Akurat mam z paczkomatu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och wy głodomorki:D Spróbujcie:) Zawsze możecie zyskać nowe doświadczenie smakowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. czasami zdarz się, że również zrobię coś na szybko jednak wolę zdecydowanie normalne jedzenie. Tym bardziej, że całkiem niedawno kupiłam sobie nową patelnię https://duka.com/pl/gotowanie-i-pieczenie/patelnie-i-woki i muszę się przyznać., że nawet polubiłam gotowanie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wszystkie komentarze.
Chamskie i obraźliwe będą usuwane.
Mój blog to moje miejsce w sieci i proszę nie spamować. Każdy podobny komentarz również usunę.
Proszę także o nie pisanie "obserwujemy?", ponieważ nie bawię się we wzajemną obserwację na takiej zasadzie. Z reguły zawsze odwzajemniam się, jeśli link do Twojego bloga jest aktywny.